30 Eylül 2009 Çarşamba
09:36

Bloglar
Büyük Hayalimizz Quizy.me

Merhaba, sizlere yeni girişimimiz olan ve geleceğe yönelik en büyük umudumuz, hayalimiz olan Quizy.me den bahsetmek istiyorum. Düşündük, hayal ettik, 20 milyon Facebook kullanıcımız varken neden kendi sosyal ağımız yok? Önce hayallere daldık, sonra da işe koyulduk.. Bakınız ortaya ne çıktı : Quizy.me

Quizy.me, henüz bir bebek proje. 3. Ayı yeni doldu fakat sadece Türkiye'ye değil tüm dünyadaki internet kullanıcılarını hedeflediği için hızlı bir büyüme yaşadı. 2. Ayında 1 milyondan fazla ziyaretçi aldı. Quizy.me soru tabanlı bir sosyal ağ. Biliyorsunuz insan beyni sürekli sorar, sorgular. Quizy.me'de bunun bir yansıması. Kendinizi soru sorarak ve cevap vererek ifade etmenizi sağlıyor. Arkadaşlarının cümlelerini nasıl tamamlayacağını merak edenler için oluşturulmuş bir sosyal medya platformu. Ama bu sosyal medya platformunun detaylarına girmeden önce biraz arkaplanında neler var bunlardan bahsetmek gerekiyor

Kısaca kendimden bahsetmek gerekirse, 2002 yılında yani üniversiteye başladığım yıl mucit babamın icat ettiği Türkiye'nin %100 yerli ilk yazıcısını satmak üzere Desnet Yazılım'ı kurdum ve babamla ortak oldum. Hatta daha da ötesi babamla birlikte girişimci olduk. Geçen 8 yılda Desnet, 12 ülkeye ihracat yapan bir şirket oldu, kendi alanının en büyüklerinden biri haline geldi.

Şirketim kurumsallaştıkça girişimci ruhumun yeni limanlar aradığını hissetmeye başladım ve artık dünün sanal bugünün gerçeği olan internet projelerine yöneldim. Uzun süre Türkiye'deki ve dünyadaki projeleri inceledim. Türkiye'deki internet dünyasının içinde yer aldım. Etohum gibi oluşumlarda katılımcı oldum. Bu süreçte hep Global bir Türk girişiminin eksikliğini hissettim. Dünya sürekli yeni trendlerle sarsılırken (Facebook gibi, twitter gibi) Türkiye bu trendlerin sadece tüketicisi oluyordu. Biz de twitter gibi herkesin kullanabileceği, milyonlarca üyeye ulaşan bir web 2.0 pojesi hayal ettik. Sonuçta 2 ay gibi bir sürede betasını yayına açtık. Desnet Yazılım içinde 4 kişilik bir ekip ayırdık. 2 ay gibi bir sürede 10 bin üyeye, 100 bin cevaplanmış soruya, 1 Milyon ziyarete ulaştı. Ve her şeyde önemlisi, Hindistan'dan Fransa'ya, Malezya'dan Brezilya'ya kadar çok geniş bir coğrafyadan üyelerimiz var. Amerika'nın en ünlü web girişim bloglarında haber olduk.

Quizy.me'de üye olan herkes için iki temel fonksiyon var. Birincisi soru üretme fonksiyonu.  Tatile gitmeyi düşünen birisi "3 günlük tatilde Avrupa'da gezilebilecek en iyi şehir ..... dir" şeklinde bir soru üretebiliyor. Bu soru bilgi alma amaçlı, fikir edinme, nabız yoklama ya da eğlence amaçlı olabiliyor. İkinci fonksiyonu RASTGELE SORU CEVAPLAMA . Buraya girdiğinizde diğer üyelerin ürettiği bütün bu soruların biriktiği havuzdan rastgele bir soru karşınıza çıkıyor.  Soruyu cevapladığınızda da başka bir rastgele soru çıkıyor. Sorduğunuz ya da cevapladığınız tüm sorular MSN, Twitter, Facebook gibi ağlardaki profilinize otomatik düşüyor. Böylece tüm arkadaşlarınız bu sorunuzu ya da cevabınızı okuyup yorumlayabiliyor.

Quizy.me'nin birebir rakibi yok. Facebook yakın zamanda Questions diye bir fonksiyon çıkaracağını duyurdu ama Quizy'nin eğlenceli bir tarafı var, bunu yakalamaları çok zor.

Markalar için ilginç bir yönü var Quizy'nin. Marka kendi ürün ve hizmetlerini, reklamlarını, markasını müşterisine sorabiliyor quizy'de. Örneğin "X operatörü diğer operatörlere göre daha ........" gibi ya da "Y marka otomobiller hakkında ....... düşünüyorum" gibi sorular üretip bu sorulara gelen cevapları geribildirim olarak kullanabiliyor. Ucuna bir de "Quizy.me'deki tüm sorularımıza cevap verin, markamızın bulunduğu kupa bardak kazanın" ya da "indirim kazanın" gibi bir havuçla da kendi kampanyalarını yaratabilir. Gelir modelimiz ve iş stratejimiz de markalara yönelik değer yaratan mikro siteler.

Hedef kitlemiz, Facebook'u, twitter'ı kullanan sosyal ağ kullanıcıları. iPhone, iPad gibi mobil cihazlarla sürekli online olan insanlar var ve bu insanlar sosyal ağlarda sürekli gönderilerde bulunuyor. Bu kitleye aslında güzel ve kimi zaman da faydalı bir oyuncak sunmuş oluyoruz. Bir milyon ziyaret gerçekleşti iki aylık bir periyotta. Bu rakamı ve bu rakamdan da öte sitede kalma sürelerini arttırmaya çalışıyoruz. İlginç örneklerle de karşılaşıyoruz. Örneğin geçtiğimiz günlerde yeni üye olan bir kullanıcımız yarım saat içinde 100'den fazla soru cevaplayıverdi! Art arda gelen sorulara cevap vermek dürtüsü bazen bir bağımlılık haline gelebiliyor.

Hedeflerimiz

2011'de Quizy.me'yi 25 ülkede en popüler ilk 100 site arasına sokmayı hedefliyoruz. Amerika'da lanse edeceğiz. Ünlü kullanıcılarımız olacak, Twitter gibi ünlüler arasında popüler hale getirmeyi hedefliyoruz. Radyolarda DJ'ler programlarında sordukları soruları quizy.me üzerinden soracaklar, TV programlarının altında quizy.me hesaplarını görüp oradan sorular sorabileceksiniz.